/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/1.jpg

ГАСЛО: ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО
СЕРЕДОВИЩА – ДІЛО КОЖНОГО.

МЕТА: навчити учнів насаджувати різні сорти дерев, створювати клумби та доглядати за ними, розширити й узагальнити їх знання про пристосованість рослин до умов середовища, виховувати бережливе ставлення до рослин, тварин, річок, ставків, озер

ЗАВДАННЯ АКЦІЇ:
  • Привернути увагу учнів школи до екологічних проблем, що постають перед нами та зацікавити їх можливістю та реальністю розв’язання цих проблем.
  • Через участь у різних екологічних акціях та заходах внести свій посильний внесок у покращення екологічної ситуації рідного села.
  • Довести, що молодь небайдужа до проблем, які стоять перед суспільством, зокрема проблем озеленення рідного краю та школи, що є актуальним для даного регіону.
  • Запропонувати власні шляхи вирішення важливих екологічних проблем регіону, зокрема проблем охорони і примноження кількості рослин – головної окраси рідного краю. Шефство над невеликими ділянками лісу, шкільними садами, парками, насадженнями вздовж шосейних доріг, окремими деревами – пам’ятниками природи, клумбами, алеями, зокрема, шефство над алеями бойової слави.
  • Розвивати екологічну ініціативу підлітків учити школярів не лише користуватися дарами природи, але й відновлювати її багатства, оволодівати практичним досвідом розв’язання суспільних проблем.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/2.jpg

Гордієнко Василь Петрович

Юні натуралісти разом з іншими учнями, вчителями організували роботу за такими девізами.

  • Не допускати знищення рослинності на берегах річки Кам’янка.
  • Не забруднювати її берегів та лук. Створювати умови для зимівлі тварин. Не допускати браконьєрства на річці Кам’янка. Виявити та взяти під захист дерева-довгожителі. Не допускати знищення рослин, охороняти рослини, занесені до Червоної книги, та ті, що рідко зустріча­ються в нашій місцевості,— конвалію, проліски, сон-тра­ву, латаття біле, медунку та інші.
  • Не допускати загибелі рідкісних тварин — видри, ондатри,бобра.
  • Закладання плодово-декоративних розсадників, шкілок для вирощування дерев та кущів і розсади квітів.
  • Спостереження за сезонними змінами в природі, проведення дослідів, наприклад, вивчення можливостей осіннього висівання в плодовій шкілці нестратифікованого насіння або облік підросту дерев на вирубках біля села.
  • Організація роботи «зелених патрулів», «голубих патрулів», лісових дозорів.
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ХІД ПРОВЕДЕННЯ РОБОТИ
1. Розподіл роботи між учасниками.

Перш за все учасники акції були поділені на три патрулі. Діти записувалися до них за своєю цікавістю, та обирали за допомогою таємного голосування лідера, який очолює даний патруль і до тепер. Завдання лідера полягає в розподілі між своїми підлеглими певного участка яким він займається та обов’язками, після виконання яких кожен учасник звітує про виконану роботу. Після чого лідер патрулю ділиться з іншими лідерами президентом та вчителем обсягом виконаної роботи що вдалося виконати і що ще потрібно зробити.

ПАТРУЛІ

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/3.jpg

Президент патруля натуралістів - Сагателян Кіма.

Діяльність «Зеленого патруля»

Гляньте навколо. Яка гармонія і яке безмежне поєднання форм зеленого дивосвіту оточує нас. Природа не знає пустоти. Кожна її частка насичена життям. Воно зайняло всі щаблі і куточки, придатні для існування. Рослини на землі, у воді, на каменях — всюди, куди не кинь оком. Подивишся зовні — гармонія зелених барв, розмаїтість форм і співдружність єднають міріади рослин. Але досить заглянути глибше — і можна побачити складні, часом жорстокі взаємовідносини між рослинами. Вони живуть, щоб вижити і дати потомство. Споконвічна боротьба за існування примусила кожну з них пристосовуватись до навколишнього середовища, знайти собі подібних, які можуть бути корисними. Коли людина знайомиться з рослинами і починає розуміти дивовижні властивості цих істот, її проймає захоплення. Але ж чому тоді люди так безжалісно відносяться до середовища, яке їх оточує? Ми, « Зелений патруль» на чолі зі своїм лідером Цупик Анною та вчителем біології Гордієнко Василем Петровичем виконуємо масу різноманітних робіт, щодо поліпшення екології, а найголовніше закликаємо всіх мешканців нашого села до співпраці. А чим же саме ми займаємося?

Насаджуємо дерева на околицях с. Андріївка та біля рідної школи.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/4.jpg

Створюємо садочок біля нової Андріївської ЗОШ

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/5.jpg

Що є найпрекраснішим, найтендітнішим на нашій планеті? Звичайно ж квіти. А коли їх ще й багато, та ще й різноманітних, то дивлячись на них душа радується, а серце мліє. І тому ми:

Щовесни скопуємо землю біля школи та готуємо її для подальшого створення клумб.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/6.jpg

Потім наступає момент висадження насіння у пухку, підготовану землю

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/7.jpg

Погляньте, яку красу ми створили спільними зусиллями:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/8.jpg

Цілу весну та літо квітли біля школи різноманітні квіти та дарували мешканцям с. Андріївки свої солодкі пахощі. Не можливо пройти мимо, щоб не зупинитися і не помилуватися цією неймовірною красою. Прекрасний та різноманітний навколишній світ зелених рослин, які годують, одягають, дають житло, виділяють життєво необхідний кисень та лікують нас. Квіти, зелені насадження покращують мікроклімат в населених містах

Квітам належить одне із провідних місць в зеленому будівництві. Ми їх висаджуємо в центральних місцях села, прикрашаємо ними вулиці та різноманітні ділянки.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/9.jpg

Все літо ми просапували клумби, які насаджували весною:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/10.jpg

Плідно працювали та досягли найкращих результатів:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/11.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/12.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/13.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/14.jpg

ЗЕЛЕНІ РОСЛИНИ — ОСНОВНЕ ДЖЕРЕЛО
ОРГАНІЧНОГО ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/15.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/16.jpg

Як приємно йти до рідної школи та милуватися квітучими клумбами насадженими власними руками. А особливо красою різнокольорових ЖОРЖИН:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/17.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/18.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/19.jpg

Важко перелічити все, що дістає людина від зелених рослин. З плодів самої лише пшениці виготовляють хліб, різноманітні кондитерські вироби, макарони і крупи. Але рослини цінні не тільки тим, що дають їжу і сировину. Вони прикрашають наше життя, приносять радість. Найскромніше житло стає затишнішим, якщо в ньому стоять кімнатні рослини, а за вікном зеленіють дерева, кущі трави.

Найбільша гордість « Зелених патрулей» - це кімнатні рослини. Учасники патрулю озеленили кожен клас Андріївської школи, жоден коридор не залишився не прикрашеним, але все ж таки найзеленішим є біологічний клас в якому знаходиться понад 50 різних видів кімнатних рослин. Ми дуже пишаємося тим, що змогли досягти таких результатів дуже швидко, і вирішили на цьому не зупинятися. « Зберегти їх – наш спільний обов’язок» - це наше гасло, тому ми і вивчаємо детальніше, як такі організми ростуть та розмножуються, які умови для них є найсприятливішими.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/20.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/21.jpg

Радує своїм цвітом і Китайська троянда:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/22.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/23.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/24.jpg

Потрібно вміти не лише посадити рослину, а й виростити:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/25.jpg

Ми приділяємо багато уваги своїм квіточкам, завжди поливаємо та піклуємося.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/26.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/27.jpg

Діяльність «Голубих дозорів»

Вода – найважливіший елемент всього живого на Землі, без неї власне немає життя. Великий французький письменник Сент – Екзюпері казав: « Вода!.. Ти не просто необхідна для життя, ти і є саме життя…». Найціннішою, наймальовничішою, що перебуває під нашою охороною є річка Кам’янка в с. Андріївка але не залишаються поза нашою увагою і три ставки та джерело, що б’ється з - під каміння та наспівує свою пісеньку дзюркочучим голоском. Це і є справжні голубі перлини нашої рідної землі.

Зелене царство рослин пов’язує озера із прилеглими їх берегами. Неначе зелені віночки на голові у красунь витягуються вздовж берегів по голубому плеску рослинні пояси. В них кожна рослина ніби насамперед запрограмувала собі місце біля води – і не випадково. В природі всі рослини пристосувалися до певних умов існування – вологості, ґрунтів, повітря, відповідних температур. Тобто кожен вид рослин займає свою екологічну нішу – місце, де йому найкраще живеться. Біля водойм зелені пояси формуються залежно від глибини води.

Наші голубі перлини:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/28.jpg

Наша організація займається охороною мешканців водяного дому:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/29.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/30.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/32.jpg

Ми регулярно підгодовуємо мешканців водойм, створюємо їм сприятливі умови для росту, розвитку та розмноження, а також піклуємося про мальків. Нами було очищено забруднене та занепале джерельце. Постійно піклуємося про санітарний стан річок та берегів, які так часто бувають забрудненими.

Вода річок наших – насправді жива вода. Прийшов час коли людина мусить допомогти нашим голубим перлинам, щоб не втратити їх назавжди. Ми « Голубі патрулі» на чолі зі своїм лідером Ліпським Сергієм та вчителем біології Гордієнко Василем Петровичем закликаємо та вимагаємо того, щоб усюди на Україні річки, ставки, озера, джерела стали об’єктами нашої турботи та уваги. Голубі очі природи, що дають людині радість і користь, необхідно зберігати. Але, що ми одні, як колосок у широкому полі, тому і благаємо вас про допомогу. Давайте діяти разом, бо разом ми сила.

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/33.jpg

Ми вже давно діємо!
Цікаво, а ви, разом з нами?
Діяльність «Лісових дозорів»

Наша праця полягає в тому, що ми дбаємо про зелені насадження всього села, про садки, яких у нас безліч, про чистоту в посадках та на майданчику рідної школи, також ми несемо відповідальність за диких звірів – мешканців села Андріївка. Також ми постійно щовесни готуємо насадження, вибілюємо дерева та бардюри.

Взагалі дуже переживаємо за навколишнє довкілля, оскільки: « Природа, як картина Рафаеля – знищити її легко, а відновити неможливо»!

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/35.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/36.jpg

В с. Андріївка в порядку і зелені насадження:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/38.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/39.jpg

Разом з Василем Петровичем готуємо для птахів шпаківні та годівнички

Оберігаємо диких звірів та дбаємо про домашніх:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/40.jpg

Щоб мурашки менше працювали, трішки підгодовуємо і їх:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/41.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/42.jpg

Вивчаємо різноманітність грибів на території нашої місцевості:

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/43.jpg

/Files/images/znz/andrvska_zosh_-_stupenv/yun_naturalsti/44.jpg

ВИСНОВКИ: Проведення різноманітних акцій дали можливість учням поглибитися в знання з біології, подолати екологічну безграмотність, споживацьких нахилів у ставленні до природи. Нам вдалося зацікавити та залучити молодь до бережливого відношення до довкілля. Розвинули екологічну ініціативу підлітків учити школярів не лише користуватися дарами природи, але й відновлювати її багатства, оволодівати практичним досвідом розв’язання суспільних проблем.

Кiлькiсть переглядiв: 102